Hemma igen!

Hallå där! :D Har ni haft en bra helg? Gjort något roligt? Det blev lite hastigt där i fredags men det krånglade med värmen i huset så vi (familjen) åkte till det "andra hemmet" - min låtsaspappa - för att slippa frysa och blev kvar en dag längre en planerat. Jag hade i alla fall en lugn och trevlig helg (med mycket filmer när jag tänker efter nu) och idag, tisdag, var det äntligen dags att säga GRATTIS till Max som blev 18 idag! Imorgon blir det party!


Jag tänkte sammanfatta min helg lite grann....
Fredagkvällen spenderades på Konrad (som för er som inte vet, är en nattklubb i Västerås) med Lina. Riktigt lyckad kväll! På lördagen åkte jag som sagt till min låtsaspappa där jag på kvällen tog några glas vin med Lina, kollade på melodfestivalen med familjen och skrattade till Hot Chick som visades på 4:an senare på kvällen. Mysig kväll!

I söndags så åkte jag & Lina till Västerås för att gå på bio. Vi såg I taket lyser stjärnorna och jag har, vad jag minns, aldrig gråtit så mycket till en film förutom Titanic. Den var jobbig, den delen med hennes cancersjuka mamma. Saker som jag själv hade förträngt från den tiden slogs rätt upp i ansiktet och allt mitt i en full biosalong. Men filmen var ändå ganska bra. Det var bra att den var så pass realistisk som den faktiskt var, under just den delen. Vi åkte tillbaka och kollade på Beck med de andra och sedan på en film. Mycket film, haha!

Igår och idag blev det mer filmer. Bästa BDS och Twilight. Och på tal om Twilight - var det någon som såg Oscarsgalan på 9:an i lördags? Eller tidigare ikväll på 1:an? Damn it, jag kom på att det var när det endast var 20 minuter kvar idag och 9:an var inte tillgänglig där jag var i lördags. Men jag lyckades ändå få en glimt av Robert Pattinson av reprisen ikväll! Jäklar, grabben var ju mer lik karaktären Edward än sitt vanliga jag när han satt där snett bakom Mickey Rourke. Jag som ville se honom dela ut ett pris, stämde det att han gjorde det förresten? 

Och till sist så ska jag bara påpeka att människorna som medverkar på Jerry Springer antingen är totalt rubbade eller riktigt dåliga skådespelare. Nu ska jag sova, vi hörs imorgon när jag vaknat! :)



Bild från i fredags

Kommentarer
Postat av: isabelle

njae, han delade inte ut ett pris, men han presenterade med amanda seyfried ett klipp om "kärleken i filmerna under 2008" :)

2009-02-25 @ 10:06:47
URL: http://izabellenylen.blogg.se/
Postat av: Malin

Älskar ditt armband...vart har du hittat det?

2009-02-25 @ 17:27:33
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag satt faktiskt uppe hela natten för att se på Oscarsgalan (det som avgjorde var att Robert Pattinson just skulle dela ut ett pris). Men ett pris delade han ju inte riktigt ut. Han presenterade mer kärleksfilmer från 2008, eller något liknande. Han interjuvades även på röda mattan som var innan Oscarsgalan. Men han var förbannat snygg under Oscarsgalan. Och jag håller med dig, han var mer lik Edward än sig själv, men det gjorde absolut ingenting! ;)

2009-02-26 @ 20:40:17
URL: http://sofiablohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0