Wish me luck!

Nej, jag är inte mindre nervös idag. Men jag antar att det inte kan bli värre än vad det är nu..... Eller? Tänk så kommer jag ut från frisören helt gråhårig (av för mycket askblond färg)? Hahaha. Det vore i och för sig bättre än att bli gul i huvudet men jag hoppas verkligen tummarna att den här vet vad hon gör.

Idiotiskt egentligen att de går efter betyg när de antar folk till frisörutbildningar på gymnasiet. Vad har betygen i grundämnena med talang för hår att göra? Att hålla på med hår är precis som med make up - man måste ha lite medfödd känsla för det. Det räcker inte med att bara gå en utbildning och sedan tro att man är en talangfull make up artist/frisör. Dessa personer håller oftast fast vid vad de blivit tillsagda av sin lärare på skolan vilket sedan syns tydligt i deras arbete. Det blir med andra ord enformigt & tråkigt. Synd - men sant.

Nu ska jag gå ner och ta en lång frukost med nybakat bröd och sedan gå iväg till tåget mot Västerås för att få det här överstökat. Ska möta Lina också. Hon följer med som stöd/sällskap och efter jag fixat håret ska vi gå några timmar på stan. Jag har några julklappar kvar att köpa och ska också passa på att växla pengar till Hamburg.

Håller tummarna att tjejen som ska ta sig an mitt hår har den där "medfödda talangen" för hårfärgning. Önska mig lycka till nu!


Kommentarer
Postat av: Max

Man ställer tillbaka datan några dagar, så allt blir som den var den dagen man ställer tillbaka den till. Kan visa någon gång!

2009-12-17 @ 19:16:01
URL: http://maxnorinder.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack:D<3

2009-12-17 @ 20:23:54
Postat av: Johanna

Sv:Tack:D<3

2009-12-17 @ 20:24:27
URL: http://themusiclives.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0