Q&A


Q: Hur har du lärt dig att sminka så bra? Har du några drömmar om att bli makeup artist?
A: Först och främst; tack! Jag är självlärd och har bara testat mig fram, försökt återskapa looker från YouTube, kändisar m.m. Nej, jag tror att jag redan hade gått en utbildning och jobbat som det nu om make up artist varit mitt drömyrke. Jag skulle absolut kunna tänka mig att ha det som ett yrke på sidan av men inte som "huvudyrke". Även fast jag tycker att det är otroligt roligt, det ger mycket att få höra att man är duktig och att de man sminkar blir nöjda så känner jag ändå att jag inte bara vill vara "make up artisten" och inget mer. Känns för ytligt/obetydligt för att vara jag. Men ja, som jobb på sidan av.. Visst!

Q: Min ögonskugga sitter inte kvar hela dagen och jag undrar hur jag kan göra så den sitter kvar längre. Tips??
A: Använd en primer under ögonskuggan för att få den att fästa bättre. Testa Urban Decay Primer Potion! Finns exempelvis att köpa här.


Q: Har du kollat nå ställen att festa på i Hamburg? För du brukar ju vara bra på att hitta ställen :D (tänker på White Trash)
A: Bra? I am THE best at it! Haha, nej men.. Well, det fanns ju några förslag på pappret du hade skrivit ut. Kan ju kolla om någon av dem är bra. Sen har vi ju alltid strippklubbarna på Reeperbahn. ;) Haha


Q: Använder du volume master? :)
A: Jag är säkert otroligt efter nu men jag vet ärligt talat inte vad det är för något. Berätta gärna! :) Något jag borde testa?


Q: Jag har två frågor om TH: Hur många autografer har du fått av dom och om du måste välja mellan Schrei, Zimmer 483 eller HUMANOID, vilken skiva är bäst tycker du?
A:
Jag har 5 st autografer från Tom, 5 från Bill, 5 från Georg och 3 från Gustav. Sedan måste jag välja Schrei eftersom de var de första låtarna jag lyssnade på och därmed de låtarna som gjorde att jag fastnade för bandet. Zimmer 483 hade inte släppts än då men kommer på andra plats. Zimmer 483 Tour 2007 = ♥.


De första och andra autograferna jag fick sitter uppe på väggen.
(Och btw, ni som var på signeringen på Bengans vet ju hur man freakade ur när man såg fingeravtryck från silverpennorna på Scream-fodralen. Haha!)



Tredje gången. Här var inte Gustav med. Hjärtballongen är från ett annat tillfälle (=avslutningskonserten i Essen.)


Q: Vad använder du för parfym?

A: Jag har flera olika och varierar både efter humör och tillfälle men just nu använder jag Escada Magnetism mest. :)


Q: 10 snabba? (A: Sure!)
Social - Osocial
Morgonmänniska - Nattmänniska
Fönar håret
- Fönar inte håret
Stockholm - Göteborg
Cider - Vin
Rött hår - Svart hår
Blondt hår
- brunt hår
USA - England
Silver - Guld
Byngyjump - Skydiving
..Inget av dem.  Vill aldrig prova och förbjuder mina nära att testa p.g.a. alla risker. Haha





Kommentarer
Postat av: J.

Volumemaster; Är pytteliten "vågtång", som man krusar håret med. Den har jättesmå "vågor", du använder den sen över hela hårbotten, längst in i alla hårslingor alltså, för att få en helt otrolig volym. Väldigt värd att prova :)

2009-12-28 @ 16:57:53
Postat av: IDA

Tack för förklaringen! Jaså, ja, det kanske jag skulle prova. :)

2009-12-28 @ 19:39:09
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: ayti

åh älska th! :D

2009-12-29 @ 00:19:06
URL: http://ayti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0