Hi. I'm Ida.. and I'm a nail polish addict.

Igår var jag på stan nästan hela dagen och hittade bl.a. några snygga smycken. T.ex. ett tjockt, kort kedjehalsband som jag länge velat ha och ett par snygga örhängen med olika kors på. Love them. Blev även ägare till sju nya nagellack (+ ett topcoat) och lite extra lycklig när jag hittade tre stycken med smal applikator som jag hittills bara hittat på utländska webbutiker. Wiihooo!



Jag är svag för nagellack som skiftar färg beroende på ljus - som detta från Mavala i nummer 252, "Black Velvet". Det har ett mörklila skimmer som tyvärr ser blått ut på bilden. Blev dock lite besviken på just den här eftersom det - för de som inte vet att den ska skimra i lila - ser helt vanligt svart ut på nageln. Kanske beror det på att jag tittade i fel ljus.. men jag tycker att det borde synas lika bra i ljuset från en glödlampa som i dagsljus. Får testa i dagsljus och se om det blir någon skillnad...


Hittade ett snyggt, hudfärgat lack från Viva la Diva. Man ska inte underskatta sminkmärken förrän man provat dem och förutom att det krävdes 3 lager för att jag skulle bli nöjd så blev resultatet (ser mycket bättre ut utan blixt) väldigt snyggt till slut. Funkar för mig!


Finally (!) kan jag göra polkagrisnaglarna, blixtarna och alla andra looker jag velat testa, så mycket lättare nu med den smala applikatorn som de här lacken har.
(Även ett tips för er som har svårt att få till det vita till den franska manikyren. Med dessa smala tippar kan ni inte misslyckas.) Ni hittar dem (även i andra färger) hos Cubus för endast 29:- styck! Perfekt!


Ho, ho! Mitt juligaste nagellack so far är "Red Diamond" som jag hittade i Mavala's Diamond-kollektion. Det är ett rött glitter som kombineras på olika sätt för olika resultat. För heltäckande glitter (som i flaskan) kan du applicera ett rött nagellack under och 1-2 lager av Red Diamond ovanpå. (Har du inget rött lack så får du ett identiskt resultat genom att bara applicera 3 lager Red Diamond.) Vänta 5-10 minuter mellan appliceringarna. Ett annat alternativ är att ha svart lack under. Eller vitt. Eller varför inte ett mörkgrönt för en extra julig look?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0