Idioter!

Varför tar man en katt när man vet att den redan har en ägare? Varför släpper man frivilligt in den i huset gång på gång när att man blivit tillsagd på skarpen att INTE släppa in den (alternativt kasta ut den om den springer in av sig själv)? VARFÖR är det så jävla svårt att fatta vad vi säger?

En grannfamilj (som alla är vuxna) envisas med att ta in våran äldsta katt till sig hela tiden och det spelar tydligen ingen roll att man säger till för orden går in i ena örat och ut genom andra innan de hunnit fastna i hjärnan.

Våra katter är otroligt speciella för både mig, Lina och mamma och båda två betyder obeskrivligt mycket för oss. Vi ger dem självklart mat varje gång de kommer in/vill ha (båda är bra på att visa det tydligt) och tar hand om dem som en kattägare ska men uppenbarligen så tycker de att den äldsta (Lina's) behöver deras omsorg också. (Om de någonsin tar in MIN katt... Då är det krig. Honom rör man inte.. och jag är så allvarlig man kan bli.)

Jag har verkligen försökt att ha tålamod med dem eftersom jag vet att de är "lite speciella".. men jag kan inte bara stå och se på när de gång på gång ignorerar vad jag säger och fortsätter att ha honom som "deras" som om vi aldrig sagt åt dem.

Jävla MISSFOSTER.

Kommentarer
Postat av: gina

har en exakt likadan granne! vet hur du känner dig.. ibland undrar man om dem ens lyssnar.

2009-12-18 @ 18:22:41
Postat av: Rach

men va? :o det är ju stört.. x)

2009-12-18 @ 18:38:46
URL: http://thechase.webblogg.se/
Postat av: Sarah

Grannfejden kanske vore något för er :o hah!

2009-12-18 @ 21:49:02
Postat av: IDA

gina: Visst är det frustrerande! Det är så man måste banka i dem vad man vill ha sagt, de förstår verkligen inte. :o



Sarah: Haha, ja kanske det. Nej men det skulle inte ens fungera för de går inte att prata med. De står som frågetecken och säger ingenting förutom "ja.... ja.... ja...."

2009-12-19 @ 12:35:27
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Lina

OM DOM TAR IN SIMBA EN GÅNG TILL SÅ SKJUTER JAG DOM. Men nu är det ordnat Ida. Jag ska berätta för dig sen! Efter det här så tar dom nog inte in han igen...

2009-12-19 @ 15:36:30
URL: http://thereturnofglamrock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0