BLACKGROUND New Years Eve make up

Tanken var att jag skulle göra 2-3 stycken olika tutorials med nyårssminkningar men eftersom jag inte alls hade så mycket tid som jag trott så hinner jag tyvärr bara med en kort nu.

Resultatet blev inte lika bra som jag tänkt eftersom jag gjorde den snabbt men kanske finns det någon som drar nytta av den ändå. Om inte så tröstar jag mig med att jag kommer kunna bjuda på många fler tutorials i början på 2010 - den nya kameran tar nämligen mycket bättre närbilder! =)


Här är i alla fall sminkningen jag tänker visa nu. Bilderna jag använde är tyvärr lite suddiga men förhoppningsvis har ni överséende - och som jag sa; de framtida bilderna kommer ha mycket bättre skärpa.

Ett tips när du gör sotade ögon är att göra basen under ögat efteråt (alltså när du är klar med ögonsminkningen) eftersom den mörka skuggan annars lätt kan fälla och förstöra basen.




Bild 1: Först använde jag MAC "Blackground" Paintpot över hela ögonlocket och suddade uppåt med fingret. (Skulle varit högre upp men whatever, det blev inte så nu..). Kanterna behöver inte vara perfekta eftersom vi kommer sudda ut dem med skugga och en fluffig pensel senare.

Bild 2: Sedan applicerade jag "Darkness" Eyedust från Make Up Store ovanpå krämskuggan från MAC med en platt pensel och suddade ut kanterna uppåt och utåt med en lite fluffigare.

Darkness är en svart skugga som passar bra till nyår eftersom den även innehåller massor med glitter. Den kan dock fälla lätt medan du applicerar den så se till att antigen ha en bad den kan fästa på och dutta på den eller ha t.ex. en pappersbit under ögat så det inte fastnar på huden. Hur långt in ni vill ta skuggan är helt upp till er själva beroende på hur mörkt ni vill ha det och vad ni tycker passar er. Som ni ser hade jag inte riktigt ända in av den simpla anledningen att jag inte passar i det.



3: I kanterna & globlinjen använde jag en mörkgrå, skimrande skugga från min 124-palett från BF-Beauty.


4: Jag sprutade på lite "Fix +" från MAC på en pensel, doppade penseln i Darkness och applicerade ovanpå ögonlocket. Fix plus gjorde skuggan mer intensiv och innan det torkat helt så suddade jag ut kanterna med en fluffig pensel. (Hinner det torka så är det svårt att sudda ut snyggt.)

5: Därefter tog jag samma (Fix Plus + Darkness. Har ni inte de så går det lika bra med en svart skugga eller svart kajal som ni suddar ut) på en smalare pensel och drog på den nedre fransraden, tog svart kajal för att göra det mer intensivt och tog sedan flytande eyeliner på övre fransraden. Applicera sedan mascara.



6: För en ännu mer intentiv look så kan du sätta på löslgonfransar. Om jag får komma med ett förslag så rekommenderar jag nr 116 från Ardell:


7: Läppfärgen är ett eget mix. Använde ett ljusrosa läppstift blandat med lite concealer och toppade sedan med att blanda två läppglans. Ett mer nude-aktigt och ett mer glittrigt. Ta det ni har och mixa lite tills ni får resultatet ni vill ha.

Ett annat alternativ är att addera lösglitter (t.ex. silver) ovanpå ögonskuggan och köra på matta läppar (d.v.s. inget glans eller glitter). Blir också väldigt snyggt och passar mer än perfekt till nyår! =)



Kommentarer
Postat av: Lotta/LoliLadybug@bdb

awesome! :D Tror jag ska köra på den imorgon.... :)

2009-12-29 @ 21:42:27
Postat av: clara

Riktigt snyggt!! Gott nytt år :D

2009-12-29 @ 22:07:14
URL: http://costergren.blogg.se/
Postat av: gina

skitsnyggt, den här kör jag lätt på imorgon! :)

2009-12-30 @ 11:19:15
Postat av: Linnéa

ögonen blev otroooligt vackra!!! :D

2010-01-01 @ 20:17:06
URL: http://lgk.blogg.se/
Postat av: IDA

Lotta: Thank you! :D



gina: Tackar! Kul att höra! :D

2010-01-05 @ 22:45:46
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: amanda

Såg att du har hål i tungan, tog mitt igår och det blöder fortfarande ibland när jag pratar mycket. Vet du om det är normalt?

2010-01-07 @ 22:08:05
Postat av: IDA

Jag kan inte minnas att mitt blödde men en kompis blödde flera dagar efteråt - det är olika från person till person. Ditt är också så pass nytt nu så det är inget onormalt. :) Inget att oroa sig för.



Ett tips: Det här fick du säkert höra av personen som piercade dig.. men från en som lärt sig av sina misstag; var försiktig med att ha piercingen utanför tänderna (typ leka & bita i den) medan det läker eftersom det kan ge riktigt fula ärr vid hålen. Fick själv varningen men "rullade" den på tänderna hela tiden och fick ett ärr på undersidan av tungan. Not very pretty.

2010-01-07 @ 22:38:31
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: amanda

Fick lite panik, men nu känns det bättre. :)Tack så jättemycket!

2010-01-08 @ 07:48:50
Postat av: IDA

Så lite så! :)

2010-01-08 @ 16:59:44
URL: http://iiea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0