Lycka

..det är vad jag känner idag. Jag är full av lycka och glädje.

Den är här nu. Den korta tiden då slutet på sommaren och början av hösten möts. Jag har svårt att beskriva det i ord men känslan jag får varje gång den kommer är fantastisk. Obeskrivbar. Jag ryser (allvarlig talat) av bara tanken på den samtidigt som jag tittar ut ur fönstret och ser solen skina på det sätt den bara gör vid den här tiden. Det är något speciellt. Mina tankar för mig tillbaka till tidigare höstar och speciellt den tid då jag var i Holland och Tyskland för två år sedan. Anledningen till varför jag var där har ingen betydelse här..... Känslan i luften är det jag pratar om. Känslan som alltid stannar kvar och som är det jag minns varenda gång jag tänker tillbaka på något. Hur det luktade och känslan jag hade i kroppen vid minnesvärda tillfällen kommer åter till mig vid just den här tiden på året. Varje år.

Jag känner mig så.. hel och levande under de här ögonblicken då känslan av glädje för personerna jag älskar mest och platserna jag har kärast minnen av kommer fram. Det är i såna här ögonblick jag inte hade kunnat vara mer tacksam över att leva och - ännu mer - att faktiskt få känna de här känslorna.

Det är en känsla av helhet. Av frid. Av kärlek. Den bästa känslan jag vet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0