Titanic 97 år!

Idag, den 14:e April, är det årsdagen för Titanic's kollision med isberget och dagen till ära ska jag självklart se min favoritfilm - Titanic - med Kate Winslet och Leonardo DiCaprio. Är det överhuvudtaget ens möjligt att kunna tröttna på den filmen?...... Well, jag har då inte lyckats i alla fall.

Det är inte bara min favoritfilm - jag är även väldigt intresserad av den verkliga händelsen, vad som hände och historien kring de riktiga personerna som var med. Jag tycker ibland att det kan vara lite obehagligt att se gamla klipp på de personerna, just eftersom man vet att de faktiskt var där och att de inte längre lever.. men jag är ändå för intresserad för att låta bli att titta. Ställ en fråga om Titanic och jag har svaret, det kan jag nästan garantera. Haha, lite av en nörd när det kommer till det här.




Hymn to the sea är det finaste soundtracket jag hittills hört. Jag vet inte hur många gånger jag somnat till det och jag kan inte heller förklara hur mycket jag älskar det. Alla relaterar annorlunda till olika låtar och just den här rör mig verkligen "långt in", eller hur jag ska förklara.


Jag ska göra iordning några mackor, värma lite te och se Titanic nu innan jag går och lägger mig. Vi hörs imorgon igen, godnatt på er!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har så svårt att tänka mig att det är så länge sedan.

Det hände till och med före andra världskriget :O

2009-04-14 @ 21:57:01
Postat av: Sarah

Förra inlägget var från mig Sarah, glömde skriva namn!

2009-04-14 @ 21:58:42
Postat av: Sofia

Oj är det så länge sen? Det är ju jätte länge sen. Jag kan inte annat än hålla med dig gällande filmen, är det möjligt att ens tröttna på den? :)

2009-04-14 @ 22:09:00
URL: http://sofiablohm.blogg.se/
Postat av: JESSICA

JO det är det ^^.. åh titanic är en underbar film!

2009-04-14 @ 22:13:17
URL: http://jessiiiru.blogg.se/
Postat av: Lina K

Åhh kärlek jag var helt besatt av Leo när jag var liten har alla filmer som han har varit med i typ :p Jag ska med kolla titanic nu godnatt <3

2009-04-14 @ 23:38:20
URL: http://kallelaijna.devote.se
Postat av: Malin

Oj oj...vilka minnen du väcker. Jag såg filmen 5 gången på bio och varje gång grät jag innan filmen börjat, under och flera timmar efter att filmen slutat. Jag och en kompis låste in oss på hennes mormors toalett och storbölade långt efter bion. Men det är just det att det faktiskt har hänt på riktigt som gör det jobbigt. Och sen tycker jag Leo och Kate gör sina roller så sjukt bra. Nej, jag kommer alltid älska den filmen. Har åxå varit besatt av Titanics öde. Kommer ihåg när Discovery sände live nedifrån vraket för första gången någonsin. Det var mitt i natten men jag satte uppe hela tiden och tittade. Det var heligt för mig och alla andra bara skakade på huvudet när jag berättade. Den här låten passar så fruktansvärt bra till allt. Jag blir tårögd varje gång jag hör den. Jag måste liksom stanna till lite och skänka en tanke åt dom som var med på Titanic. Det sitter djupt rotat i hjärtat...

2009-04-15 @ 21:37:24
URL: http://lunsan.blogg.se/
Postat av: Lina

<3 jag började gråta till första videon

2009-04-16 @ 10:55:41
Postat av: Carrotastic

Det finns inga rätta ord någonstans till detta <3

2009-04-16 @ 22:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0