Susan Boyle

Ni som inte redan sett Susan Boyle's audition på Britain's Got Talent 2009 bör gå in och kolla på den på en gång. Vilken rejäl tankeställare publiken (och juryn) lär ha fått sig när de hört henne sjunga.... Det visar verkligen att man aldrig ska döma någon efter utseendet eller ha förutfattade meningar om någon. Jag blev verkligen rörd av hennes effekt på människorna och av den genuina glädjen hon visade efteråt. Vilken härlig människa!

Att man aldrig ska döma någon efter utseendet eller ha förutfattade meningar om folk är något jag alltid försökt att inte göra. Det klart, när man var yngre kunde man nog "hata" någon utan anledning eller av ren avundsjuka utan att kunna erkänna det.. men skulle så vara fallet idag så har jag inga problem att säga det. Då får man istället vända på avundsjukan och vara glad för personens skull. Det gör i alla fall mig gladare! Jag har ett väldigt gott hjärta helt enkelt. Och just därför har jag så svårt att vara elak/otrevlig mot någon som jag inte känner eller gett en ordentlig chans att lära känna. Det är inte rätt, alla har mindre bra sidor, men ge alla människor runt om dig en ärlig chans. Låt den visa dig deras bra sidor och ha inte de dåliga hängandes kvar som hållhakar. Alla förtjänar en chans.

Kommentarer
Postat av: Veronica

Vilket sammanträffande. Jag kollade nämligen på den videon för första gången lite tidigare idag :D

2009-04-16 @ 16:43:12
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: N E L L I

fan vad kul att du kom med, yey ;p

2009-04-16 @ 17:10:40
URL: http://n3lli.blogg.se/
Postat av: Malin

Holy crap!



Shit va ställd jag blev...helt tårögd!

2009-04-16 @ 18:54:07
URL: http://lunsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0