Julkänslor

Imorse vaknade jag av att Lina kom in i mitt rum, dansandes.. Haha! Till frukosten spelade vi massa julmusik och eftertersom det snöat hela natten (snöar fortfarande) så är det helt vitt ute, vilket bara gav oss mer julkänslor. Jag tycker egentligen inte om vintern, snön och kylan, men jag älskar julen! Jag får en sån otroligt härlig känsla, det är absolut den mysigaste tiden på året, enligt mig. Och även fast jag inte gillar snö så tycker jag att det ska vara snö vid julen, men sen kan den försvinna, haha. Något annat som jag älskar är såna där snökulor, gud, dem är underbara.

En sak som jag velat göra ända sedan jag såg "Ensam hemma"-filmen, då Kevin är i New York, är att gå runt i New York på vintern och se hela staden full med julpynt och också att åka skridskor i en park, fullt med glada människor. Det är en av mina drömmar och något jag verkligen vill (ska!) göra innan jag dör. Det kanske inte låter så speciellt, men det är det - för mig. Missförstå mig inte här, att åka till New York är något jag verkligen vill göra i sig, men nu menar jag just den resan då det är jul och precis som jag tänkt mig. Någon dag ska jag åka dit, bo på ett sånt där stort, jättefint hotell, gå runt i New York bland alla människor, titta in i de pyntade skyltfönsterna och bara känna välbehag av att vara där, med min familj. Dagarna där kommer att bli de härligaste dagarna i mitt liv, en dröm kommer att bli sann. Någon dag blir det precis som jag tänkt mig.




En av låtarna som har spelats flera gånger idag är;
Andy Williams - It's the most wonderful time of the year
Den är absolut en av mina favoriter bland jullåtar!
Vilken är Din favorit? (Om du har någon.)

Kommentarer
Postat av: Leonita & Egzona

Så.. 2009 börjar närma sig. Finns det något oförglömligt som hänt dig 2008? Något bra då.. självklart händer det dåliga. Men låt oss föröska glömma det och gå vidare.. Nå, vad är det bästa som har hänt dig hittills 2008?

2008-10-31 @ 16:48:06
URL: http://leonitaegzona.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur lägger man in klipp från yuotube på bloggen?

Sen hur länkar man ?

2008-11-01 @ 13:50:03
Postat av: Anonym

sugen på gratis presentkort ifrån gina tricot eller hm?

bli medlem här och samla lätt ihop poäng:

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=67789



DET ÄR GRATIS OCH BUSENKELT =)

2008-11-01 @ 13:57:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0