Essen, Tyskland 29 okt-5 nov 2007 [3/3]


(Paulas bild) Den 3:e var det dags att lämna tälten och flytta kön till Grugahalle. Några vakter hjälpte till och med deras hjälp gick det hur bra som helst.


(Paulas bild) Ser ni personen med grå tröja mot stenväggen? Med svart mössa? Det är Lina. Nedanför sitter jag! :)


Framme vid Grugahalle så hamnade vi i andra "boxen", till höger om den gula filten som hänger över staketet där.


Våra gruppnummer. Jag & Lina var i 7:e och Linnea i 8:e.


På kvällen delade vi på en pizza med några trevliga tjejer. :)


Dem var så gulliga! :D Tjejen längst till höger syns förresten 3 gånger under Schrei i Live in Europe dvd:n! :)


(Tillans bild) Det var bestämt att Tillan och Elvira skulle komma och träffa oss i kön. Vi hade även skämtat (trodde jag) om att de skulle ta med sig choklad men det gjorde dem, haha! Jag minns att jag kände mig så sluskig motför dem.. Dem var så fräscha, fina och deras naglar var skitsnygga. Haha, jag tänkte jättemycket på naglarna, vet inte varför.


Jag, Tillan och Elvira satt och pratade medans Lina och Linnea var vid hotellet och duschade m.m. Jag hade jättekul med tjejerna ända från början, trivdes verkligen i deras sällskap.


(Tillans bild) När Lina och Linnea kom tillbaka så var det dags för mig att åka till hotellet. Tillan och Elvira skulle följa med, men vi åkte inte direkt till vårat, utan istället till THs hotell. Missförstå mig rätt här - killarna var några våningar ovanför och vi visste såklart att dem inte skulle komma ner mer den kvällen. Efter lite posande vid toaletterna så kändes baren lockande..



Haha, jag kunde inte låta bli att ta med en "souvenir"..


När vi druckit upp våra drinkar och skrattat färdigt (Lib, Mot, Gregory, Gandalf.. Haha!) så följde tjejerna med mig till hotellet där dem la sig och sov medans jag duschade och fixade iordning mig. När jag var klar så tog jag en taxi till arenan (snacka om att jag var orolig för att inte få tag på en taxi kl 4 på morgonen) och satte mig i kön med Lina och Linnea igen.


Senare den morgonen åkte jag tillbaka till hotellet och hämtade Tillan och Elvira. Dags att åka till TH's! Men efter att ha varit där ett tag fick jag ett sms av Lina som skrev att Tobi dampade och att om inte alla var på sin plats i kön nu, så skulle dem få ställa sig längst bak. Jag fick såklart panik och skyndande mig tillbaka så fort jag kunde. På väg in i kön så mötte jag Christel! ♥ Gud vad härligt det var att träffa henne igen! :'D (Träffades första gången i Amsterdam) Efter en snabb konversation med henne och Tess, skyndade jag mig in i kön och Tobi släppte in mig. Thank god 


Alina :)
Tiden gick ganska fort och de flesta fansen runt om var underbara. Det fanns ju undantag, t.ex. den där hemska mamman som vi tjafsade med. Hennes dotter var lika skadad i huvudet hon med. Men, men. Back to the fun stuff! Tillan kom och hämtade våra jackor så vi slapp bära på dem där inne och när vi kommit in så hamnade vi längst fram, ute vid catwalken. Lite mer åt vänster än på förra konserten. Hittade oss på två bilder! :) På den andra ser man tydligare när den är i originalstorlek.





Några av konsertbilderna. Kvalitén blir sämre var man än lägger ut dem, jag fattar inte..


Haha, vad gör han för min?






 

Dålig kvalité på videon, men man förstår i alla fall vad det är. Haha


Jag vet inte vems bild det här är, men det är inte min i alla fall.
Jag är så glad för Katis skull, hon förtjänade verkligen att gå upp där efter allt hennes slit under veckan.




Hahaha, no teeths! Så weird bild, sorry..

Början av Vergessene Kinder, min video.


Konsertbilderna nedanför är printat från mina videor. Dålig kvalite, men ändå.

   
   

Hej sweetie :)

Här är då Linas "moment" under Ich bin nicht ich. Haha, fan vad jag skrek efteråt!


In die Nacht, min video.


Sparken..

 

Ich bin daaaaaaaaa..







Gammal (nov -07) och ocharmig bild, men jag fångade i alla fall en trumpinne!
Tom kom fram och slängde plektrumet mot mig och jag fångade det!.. Men tamme fan så gled det ur handen precis när jag skulle stänga den. Damn it. Men efter konserten så hittade Lina det precis under oss där vi stod (den hade alltså inte åkt framför staketet utan ner vid våra fötter) så nu sitter det i en ram tillsammans med konsertbiljetten m.m. i hennes rum. =)

Efter konserten så stod jag och plockade konfetti från Lizettes bröst, haha! Christels min var priceless när jag visade att jag fått Gustavs trumpinne (han är verkligen hennes favorit) och hon hade fått ett av Toms plektrum. Ni skulle sett hennes ansikte när jag visade den, jag ville verkligen ge henne trumpinnen, men jag vet att jag hade ångrat mig. Hon ville tydligen ge mig plektrumet också, berättade hon senare. Haha :')

Jag och Lina köpte varsin t-shirt och insåg ungefär samtidigt att vi tappat bort Linnéa. Vi åkte i alla fall tillbaka till TH's hotell och där var hon! :) Vi sa hej då till allihopa - Tillan, Elvira, Kati, Lizette - och åkte sen tillbaka till vårat hotell för att sova en sista natt där.


5 november

Det blev lite shopping innan det var dags att säga hej då till Essen. Kanske ointressant så här i efterhand, men jag köpte ett linne, en t-shirt och en luvtröja. T-shirten köpte jag nog lite för att Bill hade en sån i Sverige, men den är ju skitsnygg, så why not?



Jag, Lina & Ronald på flygplatsen. Haha


Mmmm, yummie! 
När vi åt, satt vi brevid en kille som jobbar på ett TV-program där TH varit med 3 ggr (vad jag vet).. Minns inte vad det heter, men ni fans kanske vet vilket jag menar om jag säger att de går ner för en trappa i början och ner till ett golv som rör sig? Åker iväg liksom..? Hur som helst.. Den här glassen ovanför satt finfint som efterrätt innan det var dags att gå på planet.

Hej då Tyskland!


Det blev en obeskrivlig vecka med underbara människor, en fantastisk konsert och många fina minnen som jag sent kommer att glömma.

Kommentarer
Postat av: Paaaaula

Åhguud! :) <3

saknar allt sådant!

gillar din blogg ;);) <333

2008-10-29 @ 17:56:40
Postat av: Tillan

:'D Sjukt kul resa, spec kvällen innan!

2008-10-29 @ 18:45:07
URL: http://tillantillan.blogg.se/
Postat av: Leo och Eggie

Tack för att du delade med dig? Måste fråga, hur många läsare har du? :)

2008-10-29 @ 23:15:02
URL: http://leonitaegzona.blogg.se/
Postat av: Zara/Nä

asså jag ska gifta mig med dina bilder så jävla ååh -<'3



jag vill ha th konsert nu !._.

2008-10-29 @ 23:34:47
URL: http://doneisdone.blogg.se/
Postat av: elvira

Assso jag saknar gammla TH-tiden SOM FAN! Jag vill gå på en th konsert snart o ba skrika skiten ur mig!!!! HOPPAS dom spelar här med nya albumet!!

2009-07-13 @ 10:06:09
URL: http://viraans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0