Amsterdam 5-9 oktober 2007 [Part 3/4]

8 oktober..

Efter en kall morgon så började vi räkna ner timmarna tills insläppet. Tobi & co. blev inte så förtjusta över hur kön var ordnad - men efter lite krångel, mycket oro och hårda regler ("den som springer hamnar längst bak i kön") så fick jag plats längst fram vid en av spärrarna, med Lina och Johanna bakom mig.

Som ni ser på bilden här nedanför så hade vi inte fixat oss än, vilket var det vi oroade oss mest för. Vi var så jäkla nervösa för att vi inte skulle kunna gå ifrån kön och att vi skulle behöva gå på konserten lookin' like that. Plus att vi inte hade konsertbiljetterna med oss! (Haha, idioter! Vi vågade inte ha dem när vi sov ifall vi skulle tappa bort dem eller så.) Men allt löste sig, efter ett snack med Tom (TH's vakt) så gick vi iväg en efter en.



                        


Lina, Melanie, Christel och Tess


Jag hittade Lina på youtube! :) I kön till toaletterna.


Och mig själv! :D

Det blev kaos inne i den första inhängnaden, där vi satt, och plötsligt satt det folk där inne som ingen sett förut men ändå hävdade att de suttit där hela tiden. Så Tom - vakten - blev rejält förbannad. Efter flera försök att få dem att frivilligt erkänna att de hoppat in och inte hörde hemma där och också att med hjälp av fansen längre fram avslöja vilka som "skulle ut", utan att lyckas, så började han hota med att själv välja ut några som fick lämna inhängnaden, spelade ingen roll om de egentligen skulle vara där. Folk började gråta och alla var oroliga. Alla utom vi längst fram. Vi hade t.o.m. bevis att vi var där först av alla och självklart använde vi det, även fast vi nog inte behövt. Men det klart man ville vara på den säkra sidan.


Soundcheck! Här dog vi. Haha, nej, men gud vad hjärtat slog hårt..

När klockan var 5 ställde sig alla upp och började mosa frammåt. Det var 1 timme kvar till insläppet, förstår inte varför alla blev så lyriska. Vi blev totalklämda och här kom faktiskt också resans roligaste stund, då Johanna ropade: "TOBI, HELP US!" med den roligaste rösten någonsin. Hahaha! Det var självklart inte kul just för ögonblicket, vi blev verkligen mosade, men det lät så extreeemt fult när hon sa det. :'D

Det sjukaste..
Mitt i all kaos trycktes en tjej ner på marken och vet ni vad fansen runt om henne gjorde? Hjälpte henne upp? Nej, dem ställde sig på henne! Struntade fullständigt att hon låg på mage och blev totalmosad under galna fans fötter. Jag glömmer aldrig hennes min när jag sträckte mig för att se vad som hände.. Fy fan. Hon skrek, grät och försökte desperat ta sig upp utan att komma en cm. Jag fattar verkligen inte hur folk kan vara så jävla DUMMA i huvudet så ingen hjälper någon i en sån situation.. Inte ens hennes kompisar försökte få upp henne! Som tur var så stod Lina bättre till, och såg henne bättre än mig, så så fort hon såg henne blev hon galen och började hon "slå" sig bakåt för att dra upp henne och lyckades, som tur var. Jag är ett fan, det är jag.. Men jag skulle aldrig låta det gå så långt så jag skadade någon så där för att få se killarna. Det måste finnas en gräns, man FÅR inte bli så besatt så att man fullständigt struntar i om någon blir skadad. Den spärren borde alla ha, men tydligen inte. Det är sjukt, så jävla sjukt hur en del beter sig. Att vara ett fan ska ju vara kul, eller hur? :) 


Anyway.. Ta-daa! Johanna, Lina & jag inne i Heineken Music Hall! :D Front row for sure! Haha, liten flagga va? Bilden är tagen av Katrin som stod på sidan. Vi stod i mitten! När de körde In die Nacht och Rette mich satt Tom mitt framför mig. Lite småsurt att min kamera var inne på lagning men min bror är bäst så jag fick låna hans kamera. Den var sämre än min, men självklart bättre än inget alls. Han räddade verkligen mig genom att låna ut den då, tack igen.


Ser ni våran Sverige-flagga? :) Yes, it was huge, haha..


"Willkommen im Tokio Hotel.. Zimmer 483.. dadada dadada dadadadadadadada.."

Words can not describe the feeling













"It's a state of bliss you think you're dreaming
It's the happiness inside that you're feeling
It's so beautiful it makes you wanna cry"



En grej jag minns så bra att jag fortfarande kan se det framför mig, är när jag sprang ut från arenan. Vi var så obeskrivligt glada och skrattade medan vi körde slalom när vi sprang genom folkmassan utanför arenan. På marken låg konfetti och alla runt om oss var minst lika glada. Vi åkte sedan för att träffa de andra. Och TH. Svettig & ofräsh efter en konsert, precis så man vill att dem ska se en! Haha! Vi var bara 14 st och efter en stund så kom turnébussen inrullande..





Gustav var inte med.
Resten av bilderna från hotellet vill jag inte lägga ut. Men jag kan säga att den finaste var en av bilderna på Tom. Han var jättegullig och ställde sig och posade in i min kamera. Jag bad honom men trodde inte att han hörde, men när han signat klart min biljett så flyttade han ett steg mer mot Lina, tog tag i hennes biljett (och fick hennes hand på köpet, haha! Hon Hon stod och smekte hans hand under tiden, hahahah) och stannade helt. Jag älskar verkligen bilden. När vi gick därifrån upptäckte jag att jag glömt ge Bill armbandet, haha jag blev så besviken.. Men nu har han fått det. :) Jag gav det till honom i december 2007, men mer om det senare.





Jag kan, utan att överdriva, säga att de här 4 dagarna var de bästa i mitt liv hittills. It was amazing. 


I miss the town
I miss the faces
You can't erase
You can't replace it



Can we bring yesterday back around?


Kommentarer
Postat av: Johanna Samuelson Brahm

Asså förlåt att jag tjatar men jag kan inte fatta att jag har visat mig sådär för TH sariöst! Jag ser förjävlig ut på alla bilder!!!!

2008-10-23 @ 18:48:18
Postat av: Ida

Haha, Johanna, vem fan var fräsh då efter konserten?

2008-10-23 @ 18:52:07
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: veronica

åh, jag älskar verkligen att läsa om dina/era resor! :'D och sjukt bra bilder du fick, även om de var lite suddiga :*

2008-10-23 @ 19:12:07
URL: http://outofview.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack så mycket, vad gullig du är! :D Yeah I know, dålig kvalité, men bilder som bilder. =)

2008-10-23 @ 21:54:19
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Anonym

ååh underbart att läsa :''D

2008-10-25 @ 18:09:25
Postat av: Ida

Härligt att höra, tack! :D

2008-10-25 @ 18:21:25
URL: http://iiea.blogg.se/
Postat av: Angelica

Åhååå. Älskar verkligen sista bilden på Bill, och på tvillingarna en bit upp. Underbart. Det är så kul att läsa om dina/era resor. :)

2010-04-07 @ 23:10:13
URL: http://anchis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0